Môžem byť vôbec bloger?

By Nicolette Lear - júna 27, 2018



Mám pocit, že svoje články väčšinou začínam rečníckou otázkou, možno preto lebo sa mi ľahšie vyjadrujú pocity a myšlienky, keď je tam otázka, ale skúsme dnes začať inak. Moje vyjadrovanie síce bude chaotické usporiadanie mojich myšlienok, ale verím, že toto náročné filozofické čítanie zvládnete aj bez znalosti filozofie.

Celý článok pojmem do svojho obrazu, ale chcela by som podotknúť hneď od začiatku, že to vôbec  neplatí len pre túto kategóriu.  

Pod pojmom fashion blogger si množstvo ľudí predstaví vplyvných influencerov, ktorých šatník je plný tých najnovších najtrendovejších kúskov.  Je to aj môj názor.  Prednedávnom som čítala článok od blogerky, ktorá seba alebo svoj  blog  nazýva Lusyliana, kde opisovala, prečo ona nemôže byť blogerkou, ktorá sa primárne venuje móde. Môžte tam nájsť môj "hlboký" komentár vyjadrujúci v skratke môj postoj k tejto téme, ale predsa by som sa jej chcela venovať  aj  o niečo širšie. 

Takže skončili sme pri tom, že fashion bloger má plnú skriňu tých najnovších najtrendovejších handier. Možno práve preto nie som tak aktívna, čo sa týka  outfitových článkov. Avšak ja si nemyslím, že byť blogerom čo sa  venuje  práve oblasti módy má byť len o tom.  Teraz si položím otázku či môžem byť ja vlastne bloger venujúci sa móde?



Ja si myslím, že áno.  Aj keď sa nie vždy obliekam podľa najnovších trendov a  do školy sa obliekam úplne inak, ako keď idem "medzi ľudí"  - myslené do mesta  na kávu a podobne, pretože v Prešove  je ustavične zima a taktiež  nemám ani toľko financií, aby som mala 20 okuliarov, 20 nohavíc a topánky iné na každý deň. Zamyslíte  sa nad  tým ako taká bežná fashion bloggerka myslí... Alebo ako som spočiatku rozmýšľala ja.  Na minulý outfit  som už mala tieto topánky, použijem ich aj na ten? Šup do obchodu nájsť  niečo k tomu alebo meniť outfit.  Na máloktorej fashion bloggerke uvidíte 2X  po sebe tú istú vec. Možno časom áno, ale mne sa nepáči ani ten systém bazárov, že si na seba oblečú len niečo kvôli fotke a následne to predávajú.  Samozrejme je to lepšie ako keby to mali vyhodiť.

 Ale aj tak vo veľkom obdivujem tie, ktoré dokážu každý týždeň nafotiť outfit a zakaždým s  úplne niečím novým.  Pre mňa to je absolútne nepochopiteľne už len  z  toho pohľadu, kde tie veci dávajú alebo aj z finančného hľadiska.  Samozrejme je iné byť sebestačným zárobkovo činným človekom a študentom vysokej školy  mimo leta živený maminou a tatinom.  Tak určite by bolo asi každému dosť blbé od nich popýtať peniažky s tým, že. Mami potrebujem novú kabelku na outfit, pretože vieš tie čo mám sa mi nehodia úplne k tomu,  čo si chcem obliecť na fotku... Uznajte sami... 



Ja mám pár svojich obľúbených kúskov a kombinácii, ktoré vám rada ukážem, ale nemyslím si, že by som mohla prísť každý týždeň s niečím novým a originálnym, čo vyjadruje moju osobnosť, s tým čo by vás inšpirovalo a hlavne nekupujem si napríklad každý rok 3 nové zimné kabáty, aby som mala nové zimné outfity. Mám jeden a jednu bundu.  A myslím, že mnohí z vás. A áno tento typ/druh blogera, ktorým som alebo možno chcem byť  by mal inšpirovať často, pretože trendy sa menia každé ročné obdobie, ale podľa mňa a pre mňa to je absolútne nereálna záležitosť  pokiaľ nezarábate a nemáte asi celý svoj šatník len pre seba... No, možno sa mýlim a možno to tak vôbec nie je.  Absolútne netuším ako to funguje u tých úspešných blogerov a influencerov.

 Celým týmto článkom som chcela vyjadriť vlastne to, že každý aj ty aj tvoj brat sestra mamka, tatko sa môžu stať fashion, beauty, lifestyle, food či handmade blogermi. Ten blog možno nebude nikdy taký úspešný, ale blogovanie by malo byť o tom, čo milujete a aj keď sa budete  venovať  vyrábaniu drevených krabičiek bude to o vás, pretože to, čo vytvoríte ste vlastne vy samotní. Ak chcete  inšpirovať  ľudí nezáleží na tom či máte tie najnovšie výstrelky, techniku, dron, jednorožca. Podľa mňa je krásne to, ak človek dokáže narábať s tým na čo reálne má, čo sa mu reálne hodí a nevadí, že ten kúsok bude na fotkách v 3 rôznych outfitoch alebo, že to nebude hit tejto jari.  Ja to celé podávam v obraze módy, ale platí to na každé odvetvie.  A už  len keď inšpirujem jedného jediného človeka  mám z toho radosť. Preto si o sebe myslím, že sa  môžem  nazývať blogger, aj bez osobitnej izby, ktorá by bola mojou skriňou a botníkom.  

Zaujímal by ma váš názor na túto tému a vôbec sa to nemusí týkať módy. Ale skôr ako vy vnímate blogovanie, vlogovanie. Môže si každý dovoliť vytvárať kontent, ktorý chce alebo je to podľa vás nejako obmedzené, že teraz  nie ty nebloguj lebo... 

  • Share:

You Might Also Like

9 comments

  1. ja osobne sa pokladám za takého mini fashion bloggera :D a je pravda, že nemám vždy nové veci a že vo väčšine mojich outfitov vidno ošúchané old skooly ale na druhú stranu si myslím, že je fajn aby na svete boli aj bloggeri, ktorí sa tak trochu opakujú? používajú podobné veci v svojich outfitoch, lebo tak to má väčšina normálne žijúcich ľudí a môžeme inšpirovať práve ich :) čím ďalej tým viac nadobúdam pocit, že to staré bloggovanie kde sa všetci snažili byť úplne mega dokonalí celý čas už pomaly ustupuje a ľuďom sa (ako aj mne samej) sa páčia veci a ľudia, ktorí sú reálni and i can relate :)
    Ivana xx

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, to je aj môj názor. Avšak keď som s blogovaním začínala ja, neraz mi prišli ohlasy z okolia také, že viackrát mám na sebe tú istú vec, že je to nudné. Preto som to brala tak, že by som mala prísť stále s niečím novým a nechcela som na blog pridávať fotky z mojich bežných dní, pretože áno tento ruksak nosím stále. Proste mám asi 7 kabeliek ale toto je to najpraktickejšie čo mám. A tie oldschooly. Aj ja ich dávam ku všetkému keď nejdem autom. :3

      Odstrániť
  2. Blogujem o oblečení, nie o móde. Som či nie som fashion bloger ?, to je otázka. Keďže môj štýl je môj, tak verím, že tí, čo má sledujú a čitaju to robia preto, lebo sa im páči. Ak by chceli naj trendy, zrejme by som nebola v ich hľadáčiku. Nie je všetko plny šatník, čo sa blyští ��

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Podľa mňa každý človek môže byť fashion bloger, ak ho to baví. Písanie článkov, rovnako aj kombinovanie outfitov či skúšanie kozmetiky - má byť hlavne zábava a ten tvorivý proces by nás mal baviť. Ak ťa to baví, nepotrebuješ na to najväčšie trendy. A niekedy sa hovorí, že menej je viac. Niekedy tie fashion blogerky nevedia čo od rozkoše a nakoniec z toho ich outfitu si normálny človek môže kúpiť tak tričko. Alebo niečo také... samé drahé značky, štýlové doplnky, ktoré využijú možno na tú fotku. Mne sa viac páčia takéto menšie blogerky, ktoré do toho dávaju samu seba a nie spolupráce...

    Aďulik Sun

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak to máš uplnu pravdu, úplne s tebou súhlasím naozaj si to napísala veľmi pekne a zretelne a hlavne svoj názor za ktorým si treba stáť a držať sa ho. Ja mám tiež rada módu ale nenosím nič čo mi kážu ale nosím to čo sa páči mne. Takže nič nevyhadzujem zo skríň lebo tam mám veci ktoré sa mi páčia a je mi jedno či sa to už nenosí. Lebo popravde keď idem niekedy do obchodov ja si tam nič normálne nedokážem nájsť proste otrasné handry, nedošite nedokončené...atď. Mne musí vždy niečo padnuť veľmi do oka aby som si to kupíla a nie len tak bezhlavo ako niekto kôli niečomu že mu to chyba lebo sa to nosí alebo kôli foteniu.(:-DD) Ja napriklad neznášam tie topanky s vysokou rovnou podrážkou akože hrozne. Nemožem sa na to ani pozerať lebo ked je dievča krasne oblečené a obuje si hentake topánky jej ženskosť sa tým úplne vytratí. Proste des a hrúza:-D ale ako sa hovorí sto ľudí sto chutí no :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tými obchodmi to poznám, presne. Väčšinou si nakupujem v nich tak, že bože treba mi trička, lebo žiadne nemám už nositeľné. A skončim pri klasicom čiernom a bielom bez potlače a som spokojná :D

      Odstrániť
  5. Pekné poňatý článok, ale ja si budem vždy stáť za tým, že bloger je každý, kto má blog. To je jednoducho základná rovnica. A potom sú tie rozličné podkategórie. Každopádne zdieľam tvoje pocity, už len preto, že i napriek tomu, že som študent VŠ, zarábam si na seba sama. Väčšinu oblečenia, ktoré aj na blogu publikujem, sú jednoducho spolupráce. Sama by som si ich určite nekúpila, primárne z toho finančného hľadiska. Každopádne ako som i na začiatku uviedla, na to, aby bol človek blogerom, nepotrebuje uznanie okolia či masy. ❀✿

    Blog de la Licorne

    OdpovedaťOdstrániť