5 spôsobov ako byť produktívny

By Nicolette Lear - júna 30, 2019

Som tá asi najviac lenivá osoba, akú vo svojom okolí poznám. Milujem vylihovanie v posteli, hranie hier a  scrollovanie sa instagramom.  Tá moja lenivosť mi určite neprospieva, pretože to znamená, že nič neurobím. Na druhú stranu som človek, ktorý je celkom ambiciózny a dokáže  lenivosť prekonať. Sebazaprenie je určite dôležité, ale prispievajú k tomu aj iné veci.




1.Stanovte  si  cieľ. 

Toto leto som si povedala, že to však troška zmením. Po troch rokoch brigádovania som si povedala, že leto bude pre mňa sebarozvojovím.  Keďže  moje korene nie sú úplne slovenské, tak som sa rozhodla zabrdnúť do jazyka mojich starých rodičov a už len pre môj rozvoj som sa rozhodla, že by som sa naučila cez leto ukrajinskú azbuku.  Chcela by som spoznať širšie dejiny tejto krajiny a bez azbuky to určite nepôjde.  Popritom určite významnú časť bude zohrávať  písanie diplomovky, cvičiť, na čo si pomaly zvykám, ale stále je to ešte len doma.  Chcela by som sa omnoho viac venovať blogu a instagramu, pretože toto leto som si povedala, že nebudem mať žiadnu brigádu a je to skvelý spôsob. Možno sa konečne premôžem na fitko, aj keď ten pocit, že tam mám byť sama a skutočne som strašné poleno ma veľmi odrádza. Posledným bodom je asi  užívať si leto tak, aby som si mohla povedať, že bolo skvelé. 



2. Nájdite si prostredie, ktoré pre vás bude to, kde sa cítite dobre

Pre mňa sú to väčšinou kaviarne či čajovne s vintage nádychom alebo niekde  v prírode.  Počas semestra alebo skôr počas skúškového strávim doma minimálny čas.  Skutočne sa nedokážem učiť doma. Rozptyľuje ma všetko naokolo.  Veľmi rada sa chodím učiť do kaviarní ako je v Košiciach napríklad Halmi place, Martinus, Panta Rhei.  Sú to pre mňa miesta, kde dokážem vyprodukovať zo seba o 50% viac v kratšom čase ako doma.  Na štátnice som sa napríklad chodila učiť k jazeru, na lúku a nemala som absolútne žiadnu potrebu na týchto miestach brať mobil do rúk. 


3.  Vytvorte si harmonogoram. 

Niekto zbožňuje plánovanie. Má milión diárov, zápisníkov, farbených fixiek, pier.  Ja mám jeden aj ten nepoužívam.  Možno by som mala začať, pretože je to veľká motivácia.  Na druhej strane ak mám akýsi plán a cieľ, vždy si naplánujem daný deň v hlave.  Mám rozložené koľko  toho chcem stihnúť, čo chcem stihnúť a danú činnosť neukončím dovtedy, kým to nesplním. Toto rozhodne neplatí len pri práci a škole.  Platí to vo všetkom. Varenie, upratovanie, cvičenie,  plánovanie výletu.  Skutočne všade.  Skvelé odporúčania nájdete na timkablog.sk.  Timkin blog som čítala hlavne počas mojej krízy na vysokej, keď som si nevedela nájsť systém na učenie a verte či nie. Skutočne mnohé rady dodržiavam a ide to oveľa ľahšie.



4.   Ani ty nie si ranné vtáča? 

Ani ja.  To sa rozhodne plánujem zmeniť.  Momentálne je 23:44, to nie je asi vhodný začiatok.  Ja vždy tvrdím, niekto je vrabcom, ktorý lieta už od skorej rannej  hodiny a niekto sovou, ktorá rozdáva svoju múdrosť počas noci.   Ja som ten nočný tvor.  Rada tvorím večer, učím sa večer, večer mám mnohokrát mimo semestra najviac energie.  To by som chcela zmeniť. Mojím plánom je cez leto vstávať o 7 ráno, aby som si  zacvičila, spravila si kvalitné raňajky, pretože počas školy neraňajkujem a zároveň, aby som stihla toho čo najviac.  Ako na to ?  Už sa mi to neraz podarilo a základom je ( to  asi nebude žiadna novinka), ale kvalitný spánok.  Už u spomínanej Timky som sa dočítala, že to nie je tak celkom o ôsmich hodinách, ale máme svoje ako keby cykly spánku a je nutné budiť sa v ten správny čas.  Celý článok nájdete na jej blogu.  https://timkablog.sk/ ( presmerovanie priamo na článok). Ako to chcem spraviť ja?   Vďaka inteligentnému náramku, ktorý dokáže tieto cykly zaznamenávať a zobudí ma v tom najlepšom čase pre mňa.  Nastavím si čas, kedy chcem vstať, napríklad 7 hodín ráno a dám si  funkciu inteligentného spánku, čo znamená, že ma zobudí medzi 6:30 až 7:00, v tom najlepšom čase pre mňa.


5.  Relax

Pri tom všetkom ako si naplánujete svoj deň, meetingy, blog, instagram, vzdelanie a tak ďalej, netreba zabúdať na to, že telo ale aj duša si potrebuje oddýchnuť.  Vypnite. Dajte si kávu, čaj, limonádu, pozrite si telku, ale nezabudnite sa vrátiť späť do práce. 


Verím, že vám  moje rady aspoň trocha pomôžu.  Ďakujem za prečítanie článku.  Podeľte sa so mnou v komentároch či ste pracovité duše alebo tiež radšej prokrastinujete či leňošíte. 



  • Share:

You Might Also Like

5 comments

  1. krásny článok, súhlasim so všetkými bodmi, a timkablog sledujem tiež :) ja naopak som ranné vtáča, a zbožňujem svoje rána <3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvělý článek se kterým můžu jen souhlasit :) ..a fotky jsou úplně neskutečné! ♥

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Veľmi pekne a nápomocne napísané! Akurát som si robila svoj chronotyp a vyšiel mi vlk, čo na mňa nesmierne sedí! :D ✿

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpovedaťOdstrániť
  4. This is interesting. Thanks for sharing.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. I love this post, so interesting.. Looking forward for more.

    OdpovedaťOdstrániť