Moja starostlivosť o vlasy

By Nicolette Lear - decembra 04, 2018

Dlhé roky a aj dnes mám problém s tým, že  mám jemné vlasy bez  objemu. Nie je to problém len môj ale aj mnohých ďalších dievčat. Chodila som k rôznym kaderníkom a kaderníčkam.  Prvý deň vlasy krásne nafarbené, vyfúkane s objemom a so skvelým tvarom, ale  počas ďalších dní  mi ostala len tá krásna farba.  Vlasy sa mali tendenciu hrozne rýchlo mastnieť (aj dnes  je to tak, ale je to lepšie ako predtým ) , avšak  aj z lekárenských šampónov ma svrbela hlava, tvorili sa mi lupiny.  Po určitej dobe som spoznala dvojku kaderníkov, ktorí mi dali niekoľko rád ako sa správne starať o svoje vlasy.




  1.  Nechoďte spať s mokrými vlasmi!  Bol to jeden alebo aj je to jeden z dôvodov, prečo ma svrbí vlasová pokožka a robia sa mi lupiny, pretože keď spíte s morkou hlavou tak je to skvelé miesto pre množenie sa baktérii.  To isté platí aj s uterákom. Nenoste ho dlho na hlave.  
  2. Drogérkové šampóny (Garnier atď) nie sú veľmi dobré na vlasy. Obsahujú množstvo silikónov  a parabénov, ktoré  možno navonok  spôsobia, že vlas vyzerá pekne, avšak v  skutočnosti je vlas zničený.
  3.  Určite daj na radu dobrého kaderníka či kaderníčky (alebo po novom vlasového stylistu)

Ako vyzerá moja starostlivosť  o vlasy?

V prvom rade ich chodím pravidelne  zastrihávať, keďže sa mi vlasy celkom štiepia.  Avšak v sprche je už starostlivosť  o vlasy na mne.  Značku, ktorú používam už asi polroka možno aj viac  je Matrix  Biolage.  Ako spotrebiteľ daného produktu musím  uznať, že ma rozhodne zaujali viacerými svojimi produktmi.  Predsa je to značka, ktorá si dlhodobo drží svoje meno na trhu a sú dôvody prečo je to tak. Možno vám nevysvetlím odborné pojmy, čo šampón obsahuje a čo presne robí s vlasom, ale poviem vám ako sa moje vlasy zmenili. 

Matrix Biolage Volumebloom Shampoo.

Oficiálny  popis 
Šampón pre jemné vlasy bez objemu. Jemne čistí vlasy, dodáva im objem bez zaťaženia a lesk. Typ vlasov- jemné, spľasnuté vlasy.
Zloženie je inšpirované rozvinutým kvetom bavlníka, ktorý je vzdušný a dlhodobo nadýchaný. Dodá spľasnutým vlasom objem vďaka najmodernejšej technológii inšpirované prírodou, ktorá napodobňuje rozvíjajúce sa kvet bavlníka. Vďaka schopnosti rozširovať priestor vo vlasových vláknach je účes vzdušný s dlhotrvajúcim objemom v pohybe. Obsahuje extrakt zo sójového proteínu, je bez parabénov.


Vlasy celé našampónujem. Ak ste počuli mýtus, že  penou umývate len vrch vlasov a potom ich opláchnete, tak to nerobte. Ako som povedala je to mýtus.  Práve šampón má váš vlas otvoriť, aby  sa do neho dostali potrebné živiny či už zo šampónu, kondicionéru alebo z masky. ( Dúfam, že som to napísala správne ale mňa na to upozorňoval môj kaderník, pretože som robila presne túto vec! ) 

Všimnite si v popise produktu slovo účes. Každý jeden z produktov na vlasy, ktoré vám zaručujú objem vám ho neurobia pokiaľ si vlasy nevyfúkate, neupravíte...  Tieto produkty na objem podporujú objem vo vlasoch až pri tvorení stylingu vlasov.  

MATRIX BIOLAGE hydrasource kondicionér 

-Kondicionér pre suché vlasy.
-Bráni strapatenie vlasov, dodáva im hydratáciu a výživu pre lesklý a hebký vzhľad.
-Zloženie je inšpirované schopnosťou Aloe Vera zadržať vlhkosť.
-Uhaste smäd suchých vlasov vďaka najmodernejšiemu zloženiu inšpirovanému prírodnými vlastnosťami rastliny Aloe Vera, ktorá dokáže zadržiavať vodu.
-Stupeň hydratácie vlasov je stabilizovaný vďaka absorpcii a udržanie vody.
-Obsahuje extrakt z aloe vera, je bez parabénov.

Textúra: krémová konzistencia 




Pri kondicionéri ale aj maske je dôležité si jemne presušiť vlasy potom ako si ich umyjete šampónom.  Jemne hovorím preto, lebo  ak nebudete zaobchádzať s mokrými vlasmi jemne, majú sa tendenciu lámať.  Kondicionér nanášam asi tak na 10 cm. od končekov.  Ja osobne  nechávam prípravok pôsobiť cca 5 minút.  Vlasy mám pekné lesklé a konce mám oveľa menej suché ako v minulosti.

Masku používam od značky Kallos (zabudla som ju odfotiť). Táto značka je taktiež  skvelá.  Je mi ľúto, že mi v šampónoch nevyhovovala akási zložka, pretože ma po ňom nenormálne svrbela hlava. Mamina si šampón pochvaľuje.  Ja ako som spomínala používam masku z aloe vera na hydratáciu a je super. Keby ste si mohli chytiť moje vlasy   v prvé dni nanesenia masky.  Používam ju raz za 2 týždne ak vidím suché konce aj častejšie. 



Matrix Biolage Advanced Fiberstrong Fortifying Cream

Posilňujúci krém pre slabé a krehké vlasy.
Posilňuje vlasy bez toho, aby prichádzali o svoju hebkosť. Zabalí vlasy do ochranného filmu, ktorý zároveň vyživí vlasové vlákna. Posilňujúci krém kombinuje jedinečnú účinnosť rastlinných zložiek s dosiahnutými výsledkami molekulárnej vedy.

Aktívne látky:
Obsahuje dve osvedčené ingrediencie:
Unikátna, patentovaná molekula Intra-Cylane, ktorá vypĺňa medzery v štruktúre vlasov, chráni proti budúcemu poškodeniu vlasov a prispieva k hebkosti vlasov.
Prírodné esencie z bambusu, ktoré dávajú vlasom jedinečnú schopnosť regenerácie. Bambus je známy pre svoju pevnosť a trvanlivosť a je symbolom dlhovekosti v Číne.

 

MATRIX BIOLAGE VolumeBloom Full-Lift Volumizer.

Objemový sprej pre jemné vlasy bez objemu. Neoplachující sprej, ktorý vypĺňa priestor vo vlasových vláknach a dodáva im objem, ktorý nezplihne. Typ vlasov- jemné, spľasnuté vlasy
Zloženie je inšpirované rozvinutým kvetom bavlníka, ktorý je vzdušný a dlhodobo nadýchaný. Dodajte spľasnutým vlasom objem vďaka najmodernejšej technológii inšpirovanej prírodou, ktorá napodobňuje rozvíjajúci sa kvet bavlníka. Vďaka schopnosti rozširovať priestor vo vlasových vláknach je účes vzdušný s dlhotrvajúcim objemom v pohybe. Obsahuje extrakt zo pšeničného proteínu, je bez parabénov.

Použitie: Nastriekajte nie uterákom presušené vlasy od korienkov ku končekom. Neoplachujte. Vyfúkajte fénom pre extra objem.


Tieto dva produkty používam súčasne, a tak mi to aj vyhovuje. Jedna pumpička  produktu Fiberstrong a  dva streky VolumeBoost rozotriem od korienkov o celej dĺžke vlasov a následne vyfénujem a moje vlasy sú vďaka Fiberstrongu ničené menej ako v minulosti ako vidíte pri samotnom popise. Treba dávať pozor na to, aby ste to s  týmito prípravkami neprehnali, pretože si urobíte na hlave tvrdé drôty.

Myslím, že to je z mojej domácej starostlivosti všetko.   Ja síce používam radu Matrix, pretože tá mi vyhovuje zatiaľ najviac  zo všetkých šampónov čo som mala.  Napriek tomu, že sa mi tvoria lupiny (prevažne v  zime ), tak nemám vlasovú pokožku podráždenú a konečne sa neškrabem ako divá. Pri väčšine šampónov si pokožka zvykla a bola som späť v kolotoči.  Ešte rada na záver. Nezabúdajte na to, že šampón treba  z vlasov poriadne vypláchnuť. :) 

Máte vy svoju obľúbenú vlasovú kozmetiku? 






  • Share:

You Might Also Like

1 comments

  1. úplne súhlasím so všetkým čo píšeš! drogérkových šampónov som sa vzdala už veľmi dávno a bolo to najlepšie rozhodnutie čo som pre svoje vlasy urobila :) a úplne najviac preferujem šampóny z lushu :)
    POĎ SA U MŇA NA BLOGU ZAPOJIŤ DO VIANOČNEJ GIVEAWAY A UROB SI RADOSŤ <3

    OdpovedaťOdstrániť