Mýty a fakty o blogerkách. Však ja ju vôbec nepoznám. To má toľko odberov?
By Nicolette Lear - októbra 05, 2018
V poslednej dobe sa ako keby roztrhlo vrece s komentovaním blogerov. Mnohokrát sa dočítam také veci, že sa sama čudujem, čo dokáže ľudská predstavivosť , ale potom sú tu fakty, ktoré si vy ako čitatelia či firmy neuvedomujete. Poďme sa spoločne pozrieť na to, čo je mýtus a čo je fakt.
Hlavne u kategórie beauty a fashion je také pravidlo, že tieto blogerky stále nakupujú... U veľkej väčšiny to vôbec nie je pravda. Mnoho z nás je buď študentov alebo sú to ľudia pracovne alebo rodinne vyťažení. Málokedy mám aspoň ja čas chodiť po obchodoch a hľadať akcie a zľavy v poprípade míňať stovky eur len preto, aby človek bol stále v trendoch. Väčšina z nás nie sú ani bohaté deti podnikateľov ani deti bankárov. Sami si zarábame na tie veci, ktoré si kupujeme a myslím, že žiadna blogerka nemíňa bezhlavo každý deň, keď ma ďalšie výdaje. (Skúsme si predstaviť influencerov/ blogerov mimo skupiny ako je Zuzka Plačková, ale tá sa vypracovala sama takže klobúk dole.) Reálnejšie je, že blogerka je skôr pozývaná na eventy, kde dostane balíček na testovanie alebo ho dostane priamo na adresu, má spoluprácu so značkou s oblečením, aby mohla možno lacnejšie nakupovať, možno aj zadarmo. Ale hlavne je to pre vás. Tvoríme pre vás, inšpirujeme vás, pomáhame vám.
Ich čísla na sociálnych sietiach sú skutočné alebo aj nie? Bohužiaľ slovenský a český marketing funguje troška zvláštne. V momente keď firma vidí veľké číslo odberov, chce spolupracovať s danou osobou. Je to aj logické nie? V čom je potom háčik? Nepozerajú na počet interakcií, nepozerajú na to kto odoberá daného človeka. Čo nás malých blogerov a blogerov ktorí si to fakt zaslúžia dostáva do úzadia. Viac o tom napísala Ivanka Stanclová TU. Preto sa množstvo blogerov a blogeriek uchyľuje k botom, k fake followerom a k fakovým likom. Kým sa nezmení prístup firiem. Nezmení sa ani prístup týchto blogerov. Určite to nie sú zlí ľudia a určite ich niečo donútilo nakloniť sa danému riešeniu.
Blogovanie nie je práca. Mýlite sa. Je to veľmi náročný proces. Vôbec sa nečudujem, že sa ňou mnohí živia na plný úväzok. Už len vymyslieť článok , tému, nafotiť produkty outfit, upraviť fotky. Stojí to čas aj peniaze. Niekomu môže trvať príprava článku aj viac ako osem hodín. Prvotne síce píšeme pre seba, ale píšeme hlavne pre vás. Preto nás poteší vaša interakcia, či už komentár na instagrame alebo na článku. Hlavne teraz v týchto "ťažkých časoch"
Keď vidíte tie dokonalé fotky u mnohých blogeriek (neviem či práve u mňa to platí) pomyslíte si, že každý deň musia vyzerať úžasne. Nie. Aj oni majú badhair alebo badmake-up day. Dokonca sa niekedy ani úplne nezladia. Slovo blogerka neznamená, že je to iná bytosť. Nemusí byť neomylná a dokonalá v každom smere. Všetci ľudia na planéte sme stále len ľuďmi a každý z nás môže mať zlý deň. To platí aj pre blogerov.
Ich čísla na sociálnych sietiach sú skutočné alebo aj nie? Bohužiaľ slovenský a český marketing funguje troška zvláštne. V momente keď firma vidí veľké číslo odberov, chce spolupracovať s danou osobou. Je to aj logické nie? V čom je potom háčik? Nepozerajú na počet interakcií, nepozerajú na to kto odoberá daného človeka. Čo nás malých blogerov a blogerov ktorí si to fakt zaslúžia dostáva do úzadia. Viac o tom napísala Ivanka Stanclová TU. Preto sa množstvo blogerov a blogeriek uchyľuje k botom, k fake followerom a k fakovým likom. Kým sa nezmení prístup firiem. Nezmení sa ani prístup týchto blogerov. Určite to nie sú zlí ľudia a určite ich niečo donútilo nakloniť sa danému riešeniu.
Posledný bod, ktorý by som chcela dať. Blogerky nemajú ani dokonalý život. Tiež sa každé ráno zobudím a je tu sled každodenných povinností a problémov, len sa s vami o nich nedelím. Rovnako ako vás, tak aj nás môže trápiť množstvo vecí, ale nemiešame súkromný život na sociálne siete. Nechceme vás zaťažovať svojimi problémami, ktoré vás v podstate ani nezaujímajú. Byť blogerom mnohokrát znamená mať okolo seba akúsi škrupinku. Radšej vás obklopíme pozitívnou energiou. Predsa len ľuďom v dnešnom svete chýba úsmev, keďže z každého smeru počuť len negatívne správy. Tak aspoň my vám chceme udržať dobrú náladu.
Každý z nás, čo píše má za sebou svoj príbeh, ktorý nikdy nemusí prezradiť. Avšak všetci z nás dávajú do blogovania svoje srdce a dušu.
Na záver posielame ešte krásny pozdrav z Poľska, ktoré sme si nesmierne užili. Nádherné mesto.
3 comments
Výborný článok. Presne takéto články by mali vznikať aby ostatní ľudia lepšie pochopili náš svet.
OdpovedaťOdstrániť+ krásne fotky aj s outfitom :)
THE NOELA
Ďakujem :3 Veľmi sa teším, že sa to páči. Bála som sa skôr kritiky od blogerov, keďže každý z nás je iný :)
OdstrániťPoľsko je prekrásna krajina, mne sa páčilo asi každé mesto, ktoré som tam navštívila. Hlavne Varšava a Wroclaw. A s tými podmienkami spolupráce máš úplnú pravdu, pre firmy je to len o číslach. Ja som sa stretla aj s tým, že firmu zaujímal len počet zobrazení blogu a ak to číslo nebolo pre ne dostatočné tak sa mi už viac neozvali.
OdpovedaťOdstrániť