Nemaj strach ukázať svoje ja

By Nicolette Lear - apríla 28, 2019



Zdravím vás, koľkí  z vás sa pozreli do zrkadla a povedali si, to si neoblečiem, pretože budú všetci na mňa zízať?  Ktorá z vás sa vzdala svojej výnimočnosti, seba samej preto, aby si nevyčnievala z davu,  preto aby sa nedočkala posmechu a neostala sama. Prečo sa ľudia vzdávajú svojej identity a snažia sa byť personou, ktorou nie sú?


Nikto nechce byť sám a zvlášť  mnoho obyvateľov Slovenska  pekne povediac zastávajú konzervatívne princípy. Preto  ak len raz  vykročíš vpred, tak dav oháňajúc sa slovným spojením "sloboda prejavu" vezme na teba fakle,  usporiada protesty proti tvojej osobnosti a ukameňuje ťa slovami.  (Asi troška preháňam, ale pri niektorých komentároch na niektorých sociálnych sieťach to tak vyzerá...)  Možno vykročíš vpred druhýkrát a opäť začnú hádzať na teba slová, ktoré ťa spočiatku budú vnútorne zožierať a budeš sa cítiť ako zbitý pes.  Dnešný svet je rozmanitý a zároveň tak strohý a upätý jedným smerom.   Správne je nasledovať dav, robiť to, čo robia iný, zastávať ich hodnoty a ideály. To je to, čo je pre tento svet  údajne správne.


Uvedom si, že nie si sám niekým, kto nezastáva "tradičné hodnoty spoločnosti".   Neboj sa ukázať to, čo sa páči tebe.  Ver mi, možno nie každému sa budú páčiť tvoje šaty, slová a skutky, ale  časom nájdeš  okolo seba ľudí, ktorí budú zastávať rovnaké hodnoty, ktorí ťa  budú obdivovať rovnako ako ty ich a budeš sa pri nich  cítiť ako s rodinou.  Avšak len ty môžeš spraviť ten krok, ktorý ťa začne odlišovať od davu. 




Aké si mal/a pocity, keď ľudia na teba zazerali kvôli tomu, že si mal/a oblečené niečo iné ako je bežné alebo si prejavil názor, ktorý sa nestotožňoval s názorom väčšiny? 


  • Share:

You Might Also Like

3 comments

  1. Krásny článok a ešte krajšia úprava fotografií ♥ Taktiež veľmi pekná myšlienka ♥ Chvalabohu, že ja takéto veci neriešim ^^~ Nech si hovorí každý čo chce, ak sa to páči mne a ja som tá, čo si to oblečie, obuje, nosí to a pod., je mi to jedno :3 Je dôležité, že mňa to teší, nie druhých ^^~ ✿

    Blog de la Licorne

    OdpovedaťOdstrániť
  2. super článok na zamyslenie...musím bohužiaľ priznať, že aj ja sa ešte nechávam ovplivňovať názormi ostatných..ale postupne sa snažím na tom pracovať


    WHEN PIGS FLY

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pekne napísaný článok. Áno poniektorí riešia ako vyzeráš ale je pre teba najdôležitejšie ako sa cítiš ty aký máš pocit v tom čo máš oblečené veď ty si osobnosť a neboj sa to dať najavo či už oblečením alebo svojim názorom a nemusí s tebou každý súhlasiť.

    OdpovedaťOdstrániť