Raňajkáreň Rozprávka

By Nicolette Lear - júla 15, 2015

Myslím si, že množstvo ľudí z Košíc ale aj zo širokého okolia  počuli o útulnom miestečku menom Raňajkáreň Rozprávka.

Dnes som sa rozhodla, že si doprajem a navštívim raňajkáreň. Síce som najprv vošla do zlých dverí ale aj to bola súčasť tohoto nevšedného miesta, ktoré je výnimočné od dnešných klasických podnikov.

Pri vstupe do prvej miestnosti ma čakali staré steny s ošúchanou farbou. Keď som sa poobzerala zbadala som dekorácie, ktoré tomuto miestu dodávali nádych minulosti. Staré šijacie stroje, šálky, boli mi veľmi povedomé, pretože ich môžem vidieť u svojich starých rodičov. A množstvo ďalších detailov. Bar bol tvorený zo starých kovových plechov. Bola som očarená touto atmosférou. Keď som sa usadila všimla som si, že na stole ma čaká malý ponukový lístok. Najprv som si nebola istá či práve toto je tá raňajkáreň, ktorú hľadám.



Ako môj prvý ranný nápoj  bol zelený čaj. Obsluha bola nesmierne  milá. Dostala som na výber niekoľko druhov čo ma veľmi potešilo, keďže čaje  sú mojou vášňou. Vychutnala som si ho zaplatila a čakala na kamarátku. Keďže som zistila, že to nie je tá časť raňajkárne v ktorej by som sa naraňajkovala.
Pokračovali sme o pár krokov ďalej a zbadali sme niekoľko voľných miest s ponukovým lístkom a s klasickou literatúrou na jednotlivých drevených stoloch.

Naša  dilema bola  či ostaneme sedieť vonku a vychutnáme si letné slnečné lúče alebo pôjdeme dnu a vžijeme sa do štýlu retro. Hrajúci gramofón, kuchynka  ako zo starých amerických filmov, bar  kde  sme videli koláčiky a pečivo   rôznych druhov.

Napriek tomu, že sme sa rozhodli ostaň vonku, predsa je leto, obsluha bola tak isto veľmi milá. Príjemne nám odpovedali na naše otázky, pretože  sme si najprv neboli isté čo si dáme. Ja som si objednala latte macchiato a tortily plnené syrom paradajkami. Kamarátka latte vymenila za kapučíno a čerstvú ovocnú šťavu.

Keď nám doniesli taniere s jedlom boli sme prekvapené, pretože to vyzeralo neskutočne dobre
Tortily boli veľmi chutné plné syra, paradajok  a neboli suché. Zjedla som všetko veľmi rýchlo a potom som si už len vychutnávala moju rannú kávu. Bola som maximálne spokojná.

Čo ma na tejto raňajkárni prekvapilo ale najviac bola ich ponuka. Máloktoré reštaurácie vám ponúkajú bio a veganské potraviny a tu som ich našla.  Za toto majú odo mňa veľké plus. A keď si nájdem čas, tak určite nebudem váhať a prídem znova navštíviť túto skvelú raňajkáreň. Ďakujem za skvelé raňajky! :)














Zdroj ilustračných fotografií: oslavuj.sk ; igsta.com

  • Share:

You Might Also Like

2 comments

  1. Teda no Košice čo sa týka podnikov tak dobre nepoznám, mesto áno, som z východu čiže našu metropolu poznám. Veľmi sa mi páči nová stanica, tá v Blave sa môže ísť zahrabať. Táto reštaurácia vyzerá úžasne.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To s tou stanicou je veľká pravda. Pri každej návšteve BA mam v poruke niekoľko antibakteriálnych gélov, pretože moje podvedomie sa bojí o moje zdravie :D Raňajkáreň veľmi odporúčam :) Koláčiky pečú priamo tam :)

      Odstrániť