Minúta na Cypre.

By Nicolette Lear - septembra 23, 2017


Dovolenka je obdobie, kedy máme prísť  oddýchnutí  a napriek tomu nás obalí únava a lenivosť. Ja nie som žiadnou výnimkou. Ak by ma nečakala škola a ďalšie povinnosti ležím počas  týchto upršaných, hnusných, sychravých dní v posteli.

Minulý týždeň nás na 7dní privítal ostrov, ktorý je všetkým dobre známy.  Časť turecká a druhá grécka. Hlavné mesto, v ktorom priamo môžete prejsť z jedného štátu do druhého.  Ja som nikdy nemala možnosť  s  rodičmi navštevovať iné destinácie ako Chorvátsko či už z finančného hľadiska, ale zároveň je to ich obľúbená destinácia a ja som ich nedokázala presvedčiť na nič iné.  Keď som zablúdila minulý rok na Maltu bola som úplne nadšená. Tento rok som navštívila Severný Cyprus.  Rozhodne ma zaujala krajina, ktorá je úplne iná ako tá naša.  Z lietadla bolo vidieť púštne "polia" a na letisku nás čakal úplne iný svet.  Či už to bol jazyk, mena, kultúra či náboženstvo, bolo to pre mňa niečo nové, iné a zaujímavé.    

Krajina ako som hovorila bola subtropická púšť. Žlté farby ako počas jesene sa  vynímali na zemi. Piesočnatá pôda a hory spolu vytvárali kontrastnú hru farieb. Bol to krásny pohľad. Jediné, čo to kazilo boli kameňolomy a  vojenské priestory, ktoré boli takmer na každom kroku.  Napriek tomu nás to vôbec  neohrozovalo ani neobmedzovalo.


 Celý týždeň nás čakalo už do rána príjemné teplo v podobe 34°C.  Doobeda a poobede sa človek kúpe, opaľuje a odpočíva. Výber jedál a drinkov  bol neskutočný. Mala som možnosť  ochutnať ich domáce syry, džemy či jedlá, ktoré boli vynikajúce. Čo viac sme si mohli priať. 



Navštívili sme aj najbližšie mesto Kyrenia, kde sme skôr obehali obchody ako historickú časť  mesta.  Priznám sa mesto a jeho architektúra ma príliš neočarila... Napriek tomu musím povedať, že tam žijú milí ľudia. 

Úžasní animátori nám spestrovali program svojimi neuveriteľnými vystúpeniami. Či už v bazéne alebo  pri ich večerných podujatiach. Našli ste tam animátora  nie len z  Turecka, ale aj Ázie, Európy či z Afriky. Chlapci z Kene boli neskutočne šikovní a predviedli nám neuveriteľné akrobatické vystúpenie. Saltá cez žhavé plamene či ich typické kultúrne tance nás očarili v prvej minúte. Boli veľmi príjemní zhovorčiví a vtipní. Okrem nich nám program doplnili tri svadby. Bolo zaujímavé sledovať rozdielne zvyky a kultúru.  Prvá  a druhá boli ako z rozprávky svadba na pláži s oblúkom vyzdobeným kvetmi a nevesta  s vlečkou tiahnúcou sa po zemi pôsobila ako princezná. 

Ako sa blížili posledné dni nášho pobytu, tak som sa snažila pripraviť aspoň psychicky na to, čo ma čaká. Návrat  domov bol pre mňa šoková terapia.  Z pre mňa príjemných 30 tich stupňov do teplôt ako 12°C, to celé sprevádzané dážďom a vetrom. Nie je to počasie, ktoré ja obľubujem.  Neprichádzajúce babie leto je pre mňa veľkým sklamaním a  určite by som sa nenechala presviedčať ešte na jeden týždeň strávený v hoteli Acapulco ak by ma nečakala škola... 

Najkrajšie na dovolenke nebolo ani more, ani bazény, a  ani všetky atrakcie okolo, ale čas  strávený s mojim partnerom a priateľmi. Po celom lete sme si aj my mohli spoločne oddýchnuť, vychutnať si  pokoj, šantiť sa spolu, vyrozprávať  a vytvoriť  si spoločné spomienky na leto 2017. To bolo pre mňa najkrajšie.












Ďalšie fotky nájdete na mojom Instagramovom účte. :)


  • Share:

You Might Also Like

2 comments