Red sweater

By Nicolette Lear - septembra 30, 2017



Prvé slová. Tie sú najťažšie. Nájsť vhodné pomenovania a spojenia, aby som nezverejnila nič, čo by sa mohlo dotknúť niekoho z môjho okolia a taktiež neukázať až príliš zo svojho súkromného života, je dosť namáhavé. Keďže minulosť je pre mňa viac menej uzavreté obdobie, myslím, že by som mohla odkázať pár slov môjmu mladšiemu ja.  Aké vlastne bolo? 


Každý z nás si prešiel pubertálnym obdobím. Podľa mňa to celkom nezávisí od veku, ale to nechajme na vedcov.  Niekto povie, že bol v tom období  nerozvážny, hlúpy, iný vám opíše najkrajšie časy svojho života.  A ja?  Taktiež som bola hlúpa, častokrát som nemyslela nad následkami svojich činov a slov.  A bolo toto obdobie pre mňa šťastné?  To nemôžem tvrdiť. V minulosti som bola veľmi naivná.  Moja duša je introvertná,  ale moje srdce je extrovert. Doma zavretá v izbe so slúchadlami v ušiach s hudbou vhodnou na pohreb či naopak do akéhosi metalového klubu. Takto som trávila väčšinu svojho času. Aj dnes mám dni, kedy sa s ľuďmi rozprávať nechcem a nepotrebujem.  Na druhú stranu je tu moja časť,  ktorú poznajú všetci.  Ukecaná, sangvinická, popletená a veselá.  Nemôžem tvrdiť, že jedno z toho je len maska.  Všetky tieto vlastnosti sú moje.  No v minulosti som s nimi nevedela správne zaobchádzať a často som na to doplatila. 


 Milé mladšie ja. Keby som sa mohla znova rozhodnúť na akú strednú školu pôjdem, nikdy v  živote by to nebolo gymnázium. Pre mňa to boli štyri roky utrpenia, utláčania samej seba,  zničenie svojich ambícii a snov len preto, aby som dokázala zvládnuť niečo, čo ma nikdy nenapĺňalo a nevytvorilo mi to priestor rozvíjať sa ďalej.  Jediné čo mi gymnázium dalo sú priatelia.  Taktiež to ovplyvnilo výber vysokej školy.  Preto ak by som opäť mala možnosť študujem to, čo ma baví.  Radšej si vyber  umeleckú či grafickú školu, to by sedelo tvojej osobnosti omnoho viac. Nepočúvaj reči typu: Čo s umeleckou školou, tá je len pre bohaté deti, ktoré majú vybavenú prácu.  (Vôbec  to nie je pravda)    Venuj sa tomu, čo ťa baví a vykašli sa na nezaujímavú matematiku, ktorá ti zobrala polovicu tvojej mladosti a zbytočne.





Niekto ti pomáha v  období, na ktoré dodnes nerada spomínam.  Človeku, ktorý ti  pomáhal budeš  navždy vďačná za to všetko, čo pre teba spravil.  Poďakuj mu. Veľa krát.  Ja som to urobiť nestihla a už to ani nikdy neurobím. Váž si ho kým je pri tebe, pretože ty si to ani neuvedomíš a zrazu sa z  vás stanú úplne cudzí ľudia.  Neostaň s nevysporiadanými myšlienkami. Pekne sa rozlúč a poďakuj za všetko.  





Určite je veľa vecí, ktoré by som v mladosti zmenila.  Ale nechcem meniť nič zlé čo sa mi stalo. No, určite by som chcela, aby som sa  usmievala častejšie úprimne. Aby to nebol len úsmev  zakrývajúci moje slzy.  Milé ja nauč sa tešiť a radovať zo života.  Aj tie zlé veci, ktoré ťa stretnú niečo znamenajú.  Práve oni ťa naučia byť sebavedomou a silnou. Bez  tých ľudí, ktorých ja dnes len obchádzam ako úplne cudzie osoby, by som nebola týmto človekom, čo som dnes.  Aj každá jedna slza či pocit smútku stál zato. Pretože som si uvedomila svoju sebahodnotu a silu.  Chcela by som ti povedať, ktorým ľuďom by si sa mala vyhnúť z obrovskej diaľky, ale bohužiaľ to sa nedá,  pretože by si sa stala niekým iným.  


Nakoniec už len pár slov.  Vždy buď sama sebou a nepretvaruj sa len preto, aby ťa ľudia mali radi.  Pri pravých priateľoch nemusíš skrývať žiadne tajomstvá a môžeš povedať čokoľvek. 

Čo by ste vy odkázali vášmu minulému ja? 

Topánky: Deichmann
Rifle: Shein.com
Opasok: Gucci
Sveter: Stradivarius
Baretka: H&M
Náušnice: Stradivarius
Okuliare: Bijou brigitte
Bunda: Mamkina skriňa pôvod netuším.
Ruksak : Guess

  • Share:

You Might Also Like

1 comments

  1. Skvelá kombinácia! Červená je stále dobrá voľba. :)
    http://valley-of-the-dollss.blogspot.sk/?m=1

    OdpovedaťOdstrániť